Osnovni koncept valdorfske škole
Škola razvija trajna znanja i veštine.
Cilj je:
-da deca koja izađu iz ove škole znaju slobodno da misle,
-da otvorenim očima gledaju svet oko sebe i shvataju zakonitsoti koje u njemu vladaju,
-da znaju da žive pre svega sa sobom, a onda i sa drugima,
-da budu delatni u svetu, na korist i sebi i drugima.
Orijentacija nastavnih sadržaja je na duhovne potrebe i duševni razvoj učenika uz snažni naglasak na nastavu umetnosti i ručni rad.
Učitelj treba da bude duhovni "pomagač detetovog razvoja".
U drugom sedmogodišnjem razdoblju životnim snagama je potreban autoritet koji se voli da bi dete kasnije moglo razviti dobre navike i dobar životni ritam. Mlad čovek tek postizanjem polne zrelosti doseže onu zrelost koja mu omogućuje donošenje odluka, razvijanje samostalnog mišljenja i oslobađanje.
Organizacija:
-fizički, duševni i duhovni razvoj su neodvojivi i razvijaju se ravnopravno
-naglasak na sticanju znanja u izvornoj stvarnosti ili na primarnim izvorima znanja u školi. Kroz školovanje deca stiču i mnoge praktične veštine, npr. pletenje, grnčarstvo ili izradu upotrebnih predmeta od drveta ili metala. Smatra se, npr. da pletenje čarapa i rukavica od vune pridonosi razvijanju matematičkog mišljenja.
-udžbenici se ne koriste, kao ni audiovizualni mediji, smatra se da oni u komunikaciji ne mogu preneti deci prirodu onakvu kakva ona stvarno jeste. Ne uči se iz knjiga nego se proučava priroda odnosno čovek u prirodi. Knjige se koriste samo u traženju dodatnih informacija i produbljivanju znanja.
-nastava se organizuje po epohama (jedan glavni predmet se radi mesec dana, uz svakodnevne umetničke aktivnosti, strane jezike I sport),
-prelazi se u viši razred bez ocena i ponavljanja,
-uče se dva strana jezika od prvog razreda
Saradnja nastavnika i roditelja na zajedničkim vaspitnim zadacima.
Vaspitanje je zajednički rad učitelja i roditelja. Organizuju se dani roditelja, roditelji pomažu školi u skladu sa svojom stručnošću, svaki razredni učitelj barem jednom godišnje poseti roditeljski dom svojih učenika. Pedagogija je nezamisliva ako roditelji ne znaju i ne dožive na koji način njihova deca uče i rade i ako i kod kuće ne potpomognu taj rad odgovarajućim ugođajem.
Autor: Miša Petrović
- Index boarda Valdorf - Miša Šta je to Valdorf?
- Pretraga
-
- Danas je 09 Dec 2025, 15:15
- Sva vremena su u UTC+01:00 Europe/Belgrade
Šta je Valdorf?
Povratak na “Šta je to Valdorf?”
Idi na
- ↳ Obaveštenja
- ↳ Predlozi
- ↳ Homeschool
- ↳ Druženja
- ↳ Razvoj Imanja
- ↳ Rukotvorine
- ↳ Proizvodnja
- ↳ Knjige, literatura linkovi
- ↳ Razmena Zajednice
- ↳ Razmena stvari
- ↳ Porodični posao
- ↳ Kampovanje
- ↳ Planinarenje
- ↳ Jednodnevne Akcije
- ↳ Gljivarenje
- ↳ Posmatranje
- ↳ Radionice
- Deca, Roditelji i Internet
- ↳ The Good And Beautiful
- ↳ Karavan Škola
- ↳ Besplatni Program
- ↳ Valdorf - Miša
- ↳ Šta je to Valdorf?
- ↳ Vrtić
- ↳ Predškolsko
- ↳ Prvi Razred
- ↳ Drugi Razred
- ↳ Treći razred
- ↳ Četvrti Razred
- ↳ Peti Razred
- ↳ Šesti Razred
- ↳ Sedmi Razred
- ↳ Osmi Razred
- ↳ Akreditacija i Apostil
- ↳ Nastavni plan i program i resursi
- ↳ Transkripti i Diplome
- ↳ Agencija za priznavanje potvrde i dokumenta